söndag 10 april 2011

Veckans bild: förortsliv



Livet i förorten. Tunnelbanan går ovan jord. Här finns det inte lika mycket bebyggelse (som i innerstan) att inte nya transporter får plats. Räta vinklar i trädgårdarna mellan de raka raderna av radhus. Alla bor likadant i den likadana förorten. En fredagförmiddag är det öde här, för i förorten bor man bara, jobbet får man pendla till. Livet i förorten kan vara allmänt grått och trist, precis som vädret när jag fotade.

(Nordre) Digevej finns inte mindre än fjorton (14!) rader av dessa gula tegelradhus.

Veckans bild är en fotoutmaning startad av Jonas Tobin och Gabriel Nordblom.

3 kommentarer:

Gabbe sa...

Kul att du tänkt lite utanför "betongramarna"! :)

Anna sa...

Kände mig nästan "tvungen" då betongförort är Fruängen för mig och eftersom jag bor i en annan huvudstad numera fick jag anpassa mig. Roligt vi inte har tre likadana bilder.

Jonas Tobin sa...

Instämmer. En förort kan ju se ut på rätt många olika sätt! Fast man (eller jag) är lite fast i betong-bilden.