söndag 31 juli 2011

Veckans bild: världsklass


IFK Kristianstad - SG Flensburg-Handewitt 25-28

Kristianstad Arena bjöd på träningsmatch i världsklass. Eller spelarna i det ena laget höll åtminstone världsklass. För vad sägs om en svensk f.d. landslagsspelare som tränare och fem danska landslagsspelare, tre tyska, två svenska, en ungersk, en serbisk och en österrikisk i laget?

Det är inte varje dag man får chansen att se en tysk toppklubb i Sverige så jag åkte gladeligen Skåne runt för att se matchen men jag tror de flesta andra 1176 i publiken hejade på lokallaget.

Veckans bild är en fotoutmaning av och med Jonas, Gabriel och Anna. Kolla in deras bilder!

3 kommentarer:

Jonas Tobin sa...

Gjordes det någon Gurkburk? Det är kanske den enda handbollsterm jag kan, men antaligen den viktigaste. Den är säkert väldigt internationell också, så klart.

GAbbe sa...

Flygande köttbullen är ännu en matterm jag kopplar till denna sport. Möjligtvis var detta ingen kombination dock??? :-)

Anna sa...

Det gjordes ingen gurkburk. Inga avancerade kombinationer alls faktiskt. Kanske för att det var en av de första träningsmatcherna på säsongen.

"Flygande köttbullen" är smeknamnet på tränaren jag nämner i inlägget: Ljubomir Vranjes, handbollsspelare på 166 cm (!) , därav namnet. Vilka andra mattermer kopplar du till handboll?!