lördag 12 februari 2011

Ommöblering


Jag älskar gamla hus med charm och har haft förmånen att bo i två sådana i Byen. Stora fönster, högt i tak och stuckatur i taket. Vad mer kan man begära? Det skulle vara fönsterkarmar stora nog att sitta i.

Lägenheten jag bor i nu har vit som bas och det gläder mitt (vita) inredningshjärta. Att jag var "tvungen" att möblera om när jag flyttat in gladde mig också. Det var i princip omöjligt att flytta runt möblerna i rummet jag bodde i höstas och eftersom jag har som vana att möblera om några gånger om året var det ibland frustrerande att bo där.

I vardagsrummet flyttade jag soffan, som stod snett vid en sned vägg (vilket skapade en stor död yta), och trollade bort den sneda väggen genom att inte ställa några möbler mot den. Hyllan på bilden ovan flyttade jag in från hallen och ställde en liten byrå där istället. Liten hall gör sig bättre med små möbler.

Det var dagens inredningstips från Byen. Velbekomme!

6 kommentarer:

Lovisa sa...

Fönsterkarmar stora nog att sitta i är något jag drömt om sedan jag var liten! Tänk om man finge bo i ett sånt hus någon gång. Då skulle jag sitta i mitt fönster och läsa varenda dag med en kopp choklad/kaffe i handen...

Margareta sa...

Ha, ha! Det trodde jag också tills jag fick sådana och upptäckte att det kändes konstigt att sitta där som ett utställningsföremål. Dessutom är det sällan så bekvämt att man vill sitta kvar. Men visst ser det härligt ut på film.

Anna sa...

Jag fortsätter nog drömma ändå :)

Lovisa sa...

Jag också! :)

Margareta sa...

Det är klart ni ska fortsätta att drömma!

Anna sa...

Tack Margareta! Och i mina drömmar sitter fönsterkarmen fast i ett hus på landet. Då blir det inte samma utställningskänsla :)