tisdag 27 juli 2010

Misströstan och nya vägar


Ibland känns livet som en frontalkrock eller som en enda stor buxbomlabyrint

men ibland kan man trots allt finna glädjen den dagen. 12 (tolv) glasskulor!

Rumsvisningarna idag gick inte alls som jag tänkt mig...

Det första rummet fick jag aldrig se. Vi stod och väntade på hyresvärden och på utsatt tid ringde jag honom. Han sa då att han var på väg men 20 minuter senare var vi tvungna att gå och då hade han fortfarande inte dykt upp. För att vilja ha en ny hyresgäst på söndag verkade han inte vara särskilt angelägen.

Med hjälp av en (tydligen för) gammal karta höll vi på att irra bort oss på väg till det andra rummet. Som tur var fick vi hjälp av några hantverkare som undrade vad det var för en karta jag hade... Den andra hyresvärden visade sig vara en man (jag vet inte varför jag trott han skulle vara en kvinna) och rummet var inte alls vad jag förväntat mig. Fönster mot S-togsspår, københavner toilet och allmänt trång lägenhet.

När vi gick därifrån kände jag mig ganska nedstämd och modlös. Hade då också fått veta att jag inte fick rummet i komponistkvarteret men resten av dagen blev faktiskt riktigt bra. Åkte Sjælland runt (kändes det som) med min bror och upptäckte nya saker på gamla platser. Nu är jag redo att leta vidare efter en bra bostad och hoppas på rummet jag ska se på måndag.

Inga kommentarer: