måndag 26 juli 2010

Panik!

Idag har jag panik. Usch, vilken jobbig känsla det är!
Panikorsaker:
1. Bara tre dagar kvar av semestern. Var tog all den lediga tiden vägen?
2. På söndag är det 1 augusti och det är ett inflyttningsdatum i många annonser. Hur blev det redan augusti?!
3. Imorgon ska jag kolla på ett rum som låter bra men som inte ser så skoj ut på bilderna från lägenheten. Han har inte ens plockat undan smutstvätten innan han fotade... Tur att min bror ska följa med. Jag känner mig lite osäker inför just den hyresvärden.
4. Än en gång håller jag på att drunkna i bostadsansökningar, letande och funderande kring boende. Hoppas det löser sig riktigt snart!

Men det som är bra just nu är att jag har två andra rum på gång. Det ena med eget kök och badrum. Lite längre från stan än jag tänkt mig men det låter bra för övrigt. Det andra rummet ska jag kolla på imorgon. Bara det är ett okej område att bo i låter det också bra.

Nu ska jag planera morgondagens resrutt och förbereda frågor till hyresvärdarna. Tips på frågor man bör ställa?

Inga kommentarer: