torsdag 19 augusti 2010

10 min S


Frederiksbergs have när den är som bäst

Om jag går tio minuter söderut kommer jag till grindarna på Frederiksbergs have och den som vågar sig in genom dem blir rikligen belönad. En riktig oas mitt i storstaden.

Idag har jag varit ledig från jobbet och efter en skön eftermiddagslur kände jag att det var dags att gå ut i solskenet. En liten promenad söderöver gav mig dagens påfyllning. Jag njöt varenda sekund därinne, varje steg jag tog på stigarna, varje andetag, varje stilla susning i träden. Aldrig hade jag gissat att jag befann mig i en stad.

Frederiksbergs have bjuder på stora picknickgräsmattor, ypperliga löpstigar, vackra broar över stilla vatten, bänkar att vila på, det traditionella nappträdet och man kan även se elefanterna på Zoo inifrån trädgården.

Jag kommer återvända hit och om du har tur tar jag med dig dit när du hälsar på mig!

Inga kommentarer: