torsdag 26 augusti 2010

Skattekort och stormiga cykelkilometrar

Skattekort

Igår cyklade jag sex km genom stormen till Skat Øresund på Sluseholmen. Och efter nästan en timmes köande fick jag mitt skattekort. Då var klockan mycket och jag fick stressa sex km genom stan till jobbet. Som tur är har jag en förstående chef som inte klagade på att jag kom för sent.

Även andra dagen ensam på jobbet gick bra. Jag fick lite panik när en kund ville köpa en ram jag inte visste var vi hade men jag hittade den ganska snabbt och kunde andas ut. Learning by searching.
Klockan sju när Magasin meddelat att varuhuset var stängt hade jag fortfarande två kunder kvar. Jag frågade vad jag kunde hjälpa dem med och de ställde sina frågor och jag svarade. Men sen fortsatte de att lyfta och kolla på andra varor. Till slut gick de vidare så jag kunde stänga kassan. Dagen till ära var det för mycket pengar i kassan... Det är fel men roligare än om det varit minus.

Det hade inte slutat blåsa när jag skulle cykla hem så det blev fem km i motvind. Idag verkar vinden dock ha mojnat.

Inga kommentarer: