onsdag 8 december 2010

Julekalender


Idag har två söta (små) kunder pratat om julkalendern med mig. De tycker det är så spännande bara att vara i Magasin. Tänk att få uppleva platsen där den spännande julkalendern utspelar sig (spelades in...)! Jag skulle gärna åka till Busnäs och träffa Erika, Jesper och Emilie igen. Julkalender när man är åtta år är nog något av det bästa.

Årets julekalender på dansk tv är en repris från 2006. Eftersom en av mina kollegor är med (om än väldigt kort hittills) började jag titta på den förra veckan. Den heter Absalons hemmelighed och utspelar sig i och under Magasin. Absalon var mannen som grundade Köpenhamn på 1100-talet. När det grävdes för tunnelbanebyggandet i stan för några år sedan gjorde man arkeologiska fynd... Absalons hemlighet? Det är den som barnen letar efter.

Man kan se den här. Jag vet dock inte om det går att kolla från utländsk IP-adress.

4 kommentarer:

Elin sa...

Häftigt att det är samma tradition med julkalender i Danmark =)

sara sa...

åh det var viktigt när man var liten, julkalendern. en av mina favvoriter var sunes jul:-)

Trevlig fredag!

Anna sa...

ja det är en fin tradition.
god weekend!

sara sa...

Tack Anna för "hår-hjälpen" :-)