torsdag 30 december 2010

Slutet gott ...

Förhandstitt

... allting gott

Det är dumt att fokusera på hur stressig sista månaden varit, att jag jobbat mer än vad som är bra för min hälsa och att jag bara hade tre dagar ledigt över jul. Det är bättre att fokusera på hur otroligt skönt jag kommer avsluta det här året. I lugn och ro med en fin vän, goda samtal och en sprakande brasa.

Det är också dumt att fokusera på alla problem jag haft med mitt boende i höst, hur annorlunda det är att bo med andra när man bott ensam ett tag och hur olika smutströskel jag och mina hyresvärdar tydligen har. Det är bättre att fokusera på att rummet är uppsagt och att jag ser ljuset i tunneln på den här delen av äventyret. Om mindre än en månad bor jag i huset ovan!

Det är även dumt att fokusera på att jag jobbar alla mellandagarna, inklusive nyårsafton. Det är bättre att fokusera på att kvart över tre imorgon är det hela över och jag får en välförtjänt ledig helg.

Vi ses på den andra sidan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till nya lägenheten! Hörde att du skulle flytta, va roligt! Vi får se till att hälsa på nu i vår! Kram emma

Anna sa...

Tack Emma! Ni är välkomna när ni vill!