måndag 27 december 2010

Mellandags(o)tur

Det som välkomnade mig hem till Köpenhamn idag var ett smutsigt köksgolv,
odiskade tekoppar, en halvfull soppåse och kastruller med bortglömda egenskaper.

Jag ville inte tro att juleferiedagarna redan var över när jag vaknade imorse och jag hade mycket hellre lagt mig under en filt med en bra bok än att åka till jobbet i eftermiddags.

Innan jobbet hade jag tänkt äta lunch men delar av den hamnade istället på golvet när jag brände mig på handtagen (hade helt glömt bort att de blir varma av gasen/spisen) och så här ser mina händer ut ikväll:


Jag kan härmed intyga att brännskador gör ont. Hela dagen. Speciellt i kontakt med varmt vatten eller vid oförsiktig hantering. Och jag säger som Lovisa: bilderna gör inte skadorna rättvisa.

4 kommentarer:

Lovisa sa...

Nämen en liten länk till mig :)
Usch för brännskador, speciellt när man tvättar händerna i varmvatten under dagen! Hoppas det går över fort!

Anna sa...

Det känns lite bättre idag (förutom det där med varmvattnet...)

Margareta sa...

Vilken tur att allt elände kom nu, så slapp du att börja nya året i moll.

Anna sa...

Helt rätt inställning! Det nya året ska börjas med idogt skrivande...