tisdag 25 januari 2011

I aften brag

Danmark vs. Sverige

Veckans stora händelse nr. 1 = Handbolls-brag* i Malmö Arena.

Ett klassiskt möte mellan grannländerna. Jag har sett dem möta varandra många gånger men vem som har hemmaplan idag återstår att se. Båda lagen är redan klara för semifinal men hoppas på en härlig match ändå. God stämning på läktarna har det varit hittills så det förväntar jag mig att det blir ikväll också.

Min favorit i det blågula laget är Jonas Källman, VM:s tredje bästa kantspelare enligt TV2 Sport:s handbollsexpert. Jonas Källman spelar till vardags i B.M Ciudad Real i den spanska toppligan. Han har spelat i landslaget sen 2002 och har gjort 29 mål i VM (hittills). På kanten spelar ofta de korta spelarna vilket gör Jonas Källman till en speciell kantspelare med sina två meter.

God kamp!

*På tal om brag kan jag inte kommentera handboll på svenska längre. Efter flera år av dansk ligahandboll på tv har ordförrådet byts ut. Nu är det streg, brag och trælår som gäller. Vissa ord vet jag faktiskt inte ens vad de heter på svenska. Trælår är ett sådant ord. Tänkte på det senast under matchen i söndags.

Inga kommentarer: