fredag 21 januari 2011

Joe & the juice

I Magasin finns det två Joe & the juice. De serverar grillade mackor, kaffe, färskpressad juice och smoothies. Vi får personalrabatt men jag handlar väldigt sällan där ändå. Blir allt för dyrt i längden att köpa lunch ute. Men jag har provat några av deras juicer.

Stress down - jordgubb, äpple och ingefära. Ett försök att stävja en förkylning och en önskan om att verkligen stressa ner. Om juicen hjälpte vet jag inte men god var den. Ingefära passar fint med söta jordgubbar.

Pick me up - hallon, banan och äpple. En favorit bland mina kollegor. Smakar sommar.

För övrigt är musiken alldeles för hög (om ni klickar på länken ovan förstår ni nog vad jag menar) för att jag skulle vilja sitta ner och luncha där. Vilken tur det finns personalmatsal (kantin) i huset.

Joe & the juice finns också på andra ställen i Byen.

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Jag är inte så mycket för att äta lunch ute. Nu när jag har haft praktik har jag varit så glad att jag kunnat stoltsera med hemlagad lunchlåda varje dag. Mina kollegor blev nog lite imponerade tror jag, fick en vegetarisk kokbok av dem i avskedspresent också :) Men det är alltid fint att fika ute, dock inte om musik eller miljö stör alldeles för mycket.
Är lite nyfiken på varför den sistnämnda juicen kallas "Pick me up"?

Anna sa...

Jag håller med dig Lovisa. Hellre fika än mat.

Har tyvärr ingen koll på varför jucierna heter som de gör. Något förslag?