söndag 5 september 2010

Den lille havfrue

Klarblå himmel över Köpenhamn

Troligtvis en av Byens mest kända turistattraktioner är för tillfället på utflykt i Shanghai. Så jag visste vad jag inte skulle få se när jag cyklade ut mot Langelinie idag men för att inte turisterna ska bli alltför besvikna över den lilla sjöjungfruns frånvaro har man satt upp en videoinstallation med liveöverföring från Danska paviljongen på Världsutställningen i Shanghai.
Fast det roliga är att folk ändå hänger där och fotar skärmen (liksom jag) och tittar på henne men jag tyckte det var svårt att se något i solskenet.

Om man fortsätter förbi den lille havfrue längs med vattnet kan man kolla in kryssningsfartygen som ligger på rad. Helt otroligt stora båtar! Vill varken tänka på hur mycket passagerarna betalt för att åka med eller vilka utsläpp sådana resor gör.

2 kommentarer:

Unknown sa...

hihihi, jag den lilla hevefrun är här hos mig i shanghai :-). det är nog fler som tittar på henne här än i DK.


/ Sara
www.lifeinshanghai.blogg.se

Anna sa...

Jag kan inte säga att jag saknar henne men det ska ändå bli fint när hon kommer tillbaka om några månader igen.