torsdag 23 september 2010

Mitt i hösten ...

höstdagjämning ... eller höstdagjämring som en kompis brukar kalla det ... nu blir det bara mörkare ... men eftersom jag inte vill tänka på det tänker jag istället på danskans ord för höst ... efterår ... de verkar ha förstått hur det hänger ihop på den här sidan ... att sommaren är årets viktigaste händelse ... centrum ... det allt kretsar kring ... och ni som börjar protestera ... vår heter forår ... så det finns inget att sätta emot mitt resonemang ... logiska årstider ... inte visste ni att det var det den här dagen handlade om ...

4 kommentarer:

Lovisa sa...

Haha jag håller helt med våra rödvita grannar, för en gång skull :)

Tina och Martin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tina och Martin sa...

Hej finaste Anna!
Vi längtar efter att få uppleva en "riktig" höst igen. Att få känna när det börjar bli lite kyligare och kunna ta på sig en tjock mysig kofta och få strosa i skogen och andas in den friska höstluften.. : )
Hösten kan vara riktigt vacker hemma i Sverige..ja, jag antar att man alltid saknar det man inte har.. Här är det 36 grader(känns som 50 för mig) och luftfuktigheten är uppe på 98procent..så nu hade det varit skönt med lite friska höstvindar... Vi saknar dig vännen! Kramar från Singapore..där efterår, forår och sommar är desamma

Anna sa...

Den hösten ni beskriver/saknar är den fina delen av hösten. Den andra delen är mörk och kall - och det är den jag inte tycker om.

Saknar er med vänner! Hoppas vi ses snart!