tisdag 16 november 2010

3 månader

För 92 dagar sen tog jag tåget från Lund för att för första gången åka till mitt nya hem. Sen dess har jag en (1) gång sagt frokost istället för morgenmad (men jag rättade mig själv direkt), deltagit i sex gudstjänster på den här sidan, 15 dagar har jag tagit tåget till andra sidan för föreläsningar och besök hos vänner, nästan fem säsonger av Grey's anatomy och ett oräknat antal filmer har visats på min datorskärm, 308 timmar har jag tillbringat i Magasin. Önskar jag hade roligare statistik att komma med så här tre månader efter flytten men jag vet inte riktigt vad jag ska räkna på. Vad vill ni veta?

Som vanligt känns det som om tiden har gått fort men ändå att jag varit här länge. Och på tal om tidsperspektiv. Visst är det enklare att tänka bakåt i tiden än framåt? Jag kan inte alls föreställa mig 16 februari 2011.

5 kommentarer:

Alexandra sa...

haha, härlig statistik.. och statistik ljuger ju aldrig, eller? den säger ju inget om de antal timmar du gjort annat, t ex läst en bok, vilket vida överträffar de många stunderna framför G.A kan jag tänka - jag har själv tittat på mången vita huset-avsnitt, men det slår inte tiden i skolan eller med vänner. Och gör det det, då får man börja tänka på refrängen.. kram!

Lovisa sa...

Alltid roligt med lite statistik :)
Och jag håller med dig, framtiden är svår att tänka på.

Anna sa...

95% av all statistik är tagen ur luften, eller hur var det nu?

Emma Andersson sa...

Jag tycker fortfarande att det är så coolt att du vågade ta steget och flytta! Vill man någonting så ska man ju göra det, och det har du gjort, Anna! :) KUL!

Anna sa...

Tack Emma! Just nu var det precis vad jag behövde höra.