tisdag 30 november 2010

Aktiv vila


Det är en underbart vacker (och kall!) vinterdag på den skånska landsbygden och jag har tillbringat två lediga dagar i min brors kök. Med webbradion växlande mellan Bjällerklang och Klassisk jul har det stått härliga till i julbakandets tecken. Tack Clara för radiotipset! Nu är skåpen fyllda med julegotter; marsipanstänger, lussebullar, chokladmuffins, vörtbröd, mjuka pepparkakor, kokoskulor, daim, pepparkakor, polkagriskola, kanelbrownies, julmuffins och tranbärschoklad. Mmmmm...

6 kommentarer:

Tina och Martin sa...

Åååh vad mysigt! Vad gott med julgodis och vad duktig du är som gör allt själv. Lite svårt att få tag i rätt ingredienser här så jag skippar nog julNästa julbaket i år men nästa år får vi julbaka tillsammans! Stor kram till finaste Anna!

Anna sa...

Tycker det är väldigt roligt och hade nog bakabstinens förut... Nästa år gör vi det tillsammans. Vilken bra idé! Kram till finaste Tina!

Lovisa sa...

Vad mysigt och juligt det låter! :)
Polkagriskola lät förresten väldigt intressant och smarrigt. Recept tack! :P

Anna sa...

Det var otroligt julmysigt! Ska skicka receptet.

Anna-Panna sa...

Ser bara så så så GOTT ut! Mums!

Anna sa...

Jag är tacksam att det mesta stannade kvar hos min bror. Annars finns det risk att det tagit slut innan jul... :)