fredag 26 november 2010

VEGA+BKO+TAW=KBH

Mobilbilder därav kvaliteten men jag hade bra plats!

Precis hemkommen från Vega där Bo Kaspers Orkester spelade. Bästa live-bandet nånsin. Konserten var alldeles alldeles underbar! Som vanligt blev jag imponerad av att musikerna byter instrument flera gånger under spelningen. Det enda jag saknade var trumpetintrot på Vi kommer aldrig att dö. Det är inte det samma med elpiano.

Bo Kaspers Orkester har funnits i 18 år och kom tidigare i höst ut med sitt nionde album, New Orleans. Inför konserten skrev Vega att bandet har gett oss det skandinaviska soundtracket till våra liv och jag håller med.

För att göra lyckan fullständig öppnade Tomas Andersson Wij för bandet. När jag lyssnar på hans låtar vet jag att jag lever.

Tack för konserten!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ah! Vilken mäktigt bra beskrivning av TAW. Oj vad jag instämmer. Marty har visat mig hemligheten i hur man skickar en kommentar till dig utan att registrera sig in i ett helt maskineri. Genom att välja anonymitet fick jag möjligheten att kommentera. Det tål att tänkas på. Hoppas du njuter advent framför/under kransen. Boka mig för mellandagarna så blir jag glá! /Jennifer V.

Anna sa...

Härligt du klurade ut hur man kommer förbi Googles dominans på nätet!

Du är härmed inbokad! Ska bli fint se dig!