torsdag 18 november 2010

Nedräkning

Stortorget och Gustav Adolfs torg


Malmö går i väntans tider. Två stora nedräkningar har intagit stadsrummet.

Om 16 dagar invigs Citytunneln som ska minska restiden inom och genom staden. 12 minuter fortare ska det gå mellan Lund och Köpenhamn när den är i gång.

Handbolls-VM börjar om 56 dagar och är det någon som längtar mer än jag efter det är det nog Malmö stad, eller möjligtvis hela Sverige... Många minns säkert EM 2002 när Sverige tog medalj senast. En repris tror jag dock inte det blir nästa år. Men jag tror det kommer gå bra för Sverige, precis som det brukar för värdnationen.

Jag gjorde en intresseanmälan i somras till att vara volontär på mästerskapet och när jag ingenting hörde tänkte jag att det inte blev något. Igår fick jag ett mail om det. Igår! Men jag tror jag nöjer mig med att vara besökare/åskådare den här gången. Dessutom verkade det inte som att möjligheten för att vara lagansvarig var särskilt stor och det var mest det jag var intressad av.

I väntan på att dagarna ska gå kan man sätta sig och vila på Malmö station. Eller?

Inga kommentarer: