onsdag 10 november 2010

Café Vineyard

Jag har gått till en kyrka i höst som heter København Vineyard. Två gånger om året har de "café" där man möts som församling och ser framåt.

Igår var det dags för höstens café med bl.a. mat, sång, visioner och öppen scen. För oss som var på Café Vineyard för första gången fanns det en särskild punkt på programmet: Välkomna de nya. Vi fick ställa oss vid scenen (framför ca 200 personer) och berätta varför vi valt att komma till just den här kyrkan. Lite läskigt att improvisera på danska... Efteråt fick vi något av det vackraste jag vet: förbön. Finns det bättre välkomnande än när andra personer - kända eller okända - lägger händerna på en, tackar Gud för den man är och att man är just där? Tack!

København Vineyard har inget medlemsintag utan när man sätter upp sig på adresslistan är man en del av gemenskapen (fælleskabet) och det gjorde jag igår så nu är jag "med" där även om jag har lite svårt med vilket som är min/vår/er/deras kyrka när jag pratar om min nya och min gamla församling.

Inga kommentarer: