tisdag 24 maj 2011

Gammel Kongevej



Byen har mycket att erbjuda när du vill shoppa.

Gammel Kongevej är ett mycket intressant alternativ till Ströget, gatan där alltför många besökare tillbringar sin shoppingtur men som jag själv försöker undvika. Gl Kongevej är förvisso inte en gågata som Ströget men den har otroligt roligare utbud. Den börjar vid Planetariet och slutar nära Frederiksbergs rådhus och har allt du kan önskar dig:

Kläder caféer klockor cyklar konditori choklad mattor smycken
Snygga klänningar på Kluns och Enzo
Det mondæne skur på hörnet med inspirerande inredning
Tyg mat glass barnkläder raw food frisörer konst

Prova något nytt nästa gång du besöker Byen. Gå på en ny gata. Besök nya butiker. Upptäck nya delar av stan. Vill du ha sällskap, ring mig!

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Cool lampa!
Jag ska dra med mig min fästa man till Byen någon gång i framtiden har jag tänkt mig. Det återstår dock att se när det kan tänkas bli, hör av oss gör vi i alla fall definitivt :)

Anna sa...

Gör så!