fredag 4 mars 2011

And the winner is ...

Glad prisvinnare

... In a better world (Hævnen)!

Jag har glömt att skriva om Oscarsgalan. Inte för att den hölls i Byen utan för att det var en dansk film som vann i år.

Bästa utländska film blev Susanne Biers film Hämnden, med svenske Mikael Persbrandt i en av huvudrollerna. Jag har velat se filmen sedan den hade premiär i augusti förra året, men ändå har jag inte fått gjort det - än. Det kanske är dags nu, när den t.o.m. vunnit en Oscar. Skämt åsido brukar jag gilla filmer regisserade av Susanne Bier. De två senaste jag sett är Things we lost in the fire och Brødre (ej att förväxla med Hollywoodkopian Brothers) och de är otroligt bra! Om du inte sett dem rekommenderar jag att du gör det. Snarast.

Hævnen kom ut på DVD i tisdags. I Sverige kommer den på onsdag. Någon som sett den? Vad tyckte ni?

Inga kommentarer: