söndag 20 mars 2011

Veckans bild: symmetri


På typiskt danskt trotsmanér har någon ritat utanför linjerna på husväggen

Mina vänner och fotografer Jonas Tobin och Gabriel Nordblom har startat en utmaning; Veckans bild. Jag ska försöka hänga på även om det gick riktigt dåligt sist jag försökte mig på en bloggutmaning... Veckans bild-utmaningen går ut på att ta en bild under veckan på ett bestämt tema. Denna veckas tema var symmetri.

Eftersom jag läste om utmaningen precis innan min eftermiddagspaus (från tentaplugget) på en timme och eftersom jag under den timmen skulle cykla tvärs över stan och hem igen hade jag inte så mycket mer än Köpenhamns gatubild som motiv. Men det finns någons slags kreativ frihet i begränsningar och ramar.

Kan det som bryter symmetrin också vara symmetri?

2 kommentarer:

Gabbe sa...

Kul att du hittat till min lilla blogg! Också kul att du är på utmaningen!! =)

Anna sa...

Det var Jonas som tipsade på sin blogg. Kul med utmaningen! Jag har redan idéer för veckans tema :)