torsdag 3 mars 2011

Besök!

Åh, vad underbart härligt det är med besök! Det var så länge sen sist.

Som jag skrev imorse kom min bror och hans tjej hit idag, men nu har de åkt igen och då känns det alltid lite mer ensamt än annars. Hoppas det inte dröjer lika länge till nästa besök.

Och så fick jag mig en "kändis" idag. Inte min favorithandbollsspelare men han spelar åtminstone i favoritlandslaget. När han inte är skadad i alla fall (vilket kanske var anledningen att han kunde åka till Byen en helt vanlig torsdag).

Tyvärr förstörde jag denna bra dag med att läsa en "krönika" på Politiken.dk. Jag varnar känsliga läsare. Klicka inte på länken om du inte är på bra humör. Och gör det inte då heller ...

2 kommentarer:

Margareta sa...

Varningar skapar nyfikenhet, så jag klickade mig naturligtvis fram till originalet via Politiken. Först kände jag hur taggarna for ut. Journalistens syn på kvinnor formuleras som om den är lika med sanningen, vilket är väldigt provocerande. Jag avskyr när man buntar ihop alla kvinnor på det där viset. Jag måste dock erkänna att när jag lugnt och sansat läste om artikeln, kunde jag tyvärr instämma i flera saker i hans anklagelsepunkter. Vi är inte bäst, men vi är minst lika bra som männen, om nu någon trodde något annat.

Anna sa...

Jag har också svårt för generaliseringar - av kvinnor, svenskar, 32åringar, personer som läser danska på universitetet etc.