torsdag 28 oktober 2010

Don't try this at home

Du
har tio inläsningsdagar till en tenta

Du

jobbar sju dagar
sätter klockan på sex varje dag
går och lägger dig tidigast klockan tolv
proppar hjärnan full av danska politiker och deras maktkamp
blir förkyld och får ont i huvudet
fryser i ditt något dragiga hem
mår illa av stressen
skummar en av romanerna och ser den andra som film
försöker få igång hjärnan när den näst sista dagen i ren protest gått i stå
funderar på om du håller på att få nackspärr
är nära att ge upp

5 kommentarer:

Lovisa sa...

Usch då det låter inget roligt! Hoppas tentan går bra!

Anna sa...

Tack! Det hoppas jag med. Ska bli skönt få gjord.

sara sa...

ojojoj, tentastessen känner man igen. bit ihop och LYCKA TILL (eller satsa på omtenta)

Anna sa...

Tack Sara! Jag lyckades bita ihop och är nu på andra sidan. Härliga dagar mellan två delkurser :)

sara sa...

hej igen :-). kom på att jag inte svarade på din designfråga. jag har fått alla mina tips på www.designadinblogg.se där står det massa tips o trix. eftersom du har blogspot vet jag inte om dn sida funkar som min men som sagt, gå till den hemsidan.