måndag 18 oktober 2010

Värmepyssel


I brist på material och i frånvaro av symaskin pysslade jag egenhändigt - inspirerad av Ernsts julprogram (förra året?) - min egen "dragkorv" av en fleecefilt i morse. Nu hoppas jag att värmen ska stanna kvar lite längre i rummet och att jag slipper den märkliga kombinationen av kylig dragluft och maxvärme från elementet. Samtidigt måste jag alltid påminna mig om att stänga dörren till det ouppvärmda köket...
Men jag undrar ändå om det gör nån skillnad. För jag har fryst om raggsockarna hela dagen och luvan är uppfälld när jag sitter här och pluggar. Och det är inte ens i närheten av minusgrader utomhus. Hur ska det bli i vinter?!

2 kommentarer:

Elin sa...

ojdå, låter som du har det värre än jag. Har tänkt förbereda dig på att ta med raggsockar och underställ när du kommer till mig, men då är du van =)

Anna sa...

underställ har jag dock inte börjat med än - varken ute eller inomhus.