lördag 23 oktober 2010

Hemmablind

När livet bara är
vakna
sitta hemma och plugga
cykla till jobbet
jobba
cykla hem
äta
sova
är det lätt att glömma bort var man befinner sig.


Jag bor faktiskt i Köpenhamn. Jag bor i Byen. Efter alla dessa år bor jag i Danmark. Dags att inse det snart...

Ibland när jag cyklar förbi sjöarna när det är mörkt och ser stadens ljus glittra i vattnet slår det mig var jag är någonstans. Jag är mitt i den stora staden på andra sidan - som numera är denna sidan - och det är en underbar stad jag bor i så varför är jag inte mer ute och upplever den?
Det finns alltid ursäkter och den jag har för tillfället är att jag pluggar till en tenta nästa lördag men efter det ska jag verkligen försöka ge mig ut i vimlet och "göra" Köpenhamn.

Om det är något ni undrar över eller tycker jag borde testa får ni gärna höra av er!

Inga kommentarer: