måndag 25 oktober 2010

Tentatider

När jag tentapluggar brukar jag först göra upp ett tidsschema för att veta hur mycket jag måste läsa varje dag för att hinna med allt innan tentan.

På sistone har det varit lite si och så med att hålla mig till planerna. I torsdags och fredags fick jag tid över - till tentaplugg. Gjorde jag något för det? Nej. I lördags gjorde jag allt annat än pluggade innan jag gick till jobbet och efter att en väldigt snäll kollega tagit min vagt (mitt arbetspass) i går kunde jag ha tillbringat hela dagen med att läsa och förvisso gjorde jag det - men en roman istället för kurslitteratur. Så ni förstår att jag är glad när jag idag lyckades gå upp och börja plugga redan halv åtta.

Förutom en liten paus mitt på dagen med cykeltur i solsken till biblioteket och Irma och efter en lunch som blev längre än planerat har jag faktiskt suttit och läst hela dagen! Jag är nästan ikapp mitt schema och ska försöka gå upp tidigt imorgon med.

Inga kommentarer: