lördag 25 juni 2011

Topp 3: Ordning & Reda

Min sista lediga dag på den här sidan firar jag med en jobb-topp-3.

Lige - är det finurligaste ord jag lärt mig på den här sidan. Det är ett otroligt användbart ord men saknar ofta betydelse när man översätter det. På jobbet blir det en del: tak i lige måde, hun er lige gået, de er lige for enden, han kommer lige om lidt, lige præcis, jeg går lige på lager, jeg skubber lige til dig, de står lige derover etc.

Bröllopsalbum - snyggaste Ordning & Reda-produkten. Vitt fotoalbum med skyddsfilm mellan bladen säljes i en vit ask med silkeband.

Turistshopping - dyraste köp i Ordning & Reda. Det är antingen turister eller de som handlar till sina kontor som står för de största summorna på jobbet. Även om det inte är det allra dyraste köpet får den spanske turisten en hedervärd plats på min lista. Han köpte pennskrin för ca 2000 kr! Och de kostar 60-90 kr/st så många pennskrin blev det...

Topp 3 är svar på Martinas frågor.

Inga kommentarer: