torsdag 23 juni 2011

svar på frågestund, del 2



Martina frågade: Hur summerar du tiden i köpenhamn? Typ topp tre: bästa pölsan, bästa utsikten, snyggaste skådade dansk, roligaste danska konversation, dyraste köp i din affär, snyggaste ordning och reda produkt, finurligaste ord du lärt dig, favoritställen osv!

Eftersom det är lite svårt att svara på allt det här på en gång, eller det skulle åtminstone bli ett väldigt långt inlägg, tänkte jag dela upp det och skriva topp-tre-listor varje dag under sista veckan i Köpenhamn. Om du fortfarande har några frågor kvar är du välkommen att ställa dem.

Här kommer första listan
Topp 3: bästa utan konkurrens

Bästa utsikten - utan tvekan är det utsikten från Christianshavns kyrka.

Bästa pölsen - tro det eller ej men jag har bara ätit en (rød) pølse i år. Den åt jag tillsammans med k-guiden på gammeltorv (punkt fyra) från en papptallrik, doppandes i senap och med brödet vid sidan om, precis som man gör på den här sidan.

Roligaste danska konversation - de samtal jag haft med kunder som tror jag inte förstår vad de menar är nog de roligaste. Roligast för mig alltså.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaaaaaa, vad roligt med svar på mina frågor!! Jag ser fram emot fler topp tre:) Tack för i tisdags! -M

Anna sa...

Selvtak! Härlig kommentar förresten :) Kram