måndag 6 juni 2011

Strædet




Ett annat alternativ till Ströget är "Strædet"; Læderstræde - Kompagnistræde - Farvergade. Gatorna bildar en lång parallellgata till den "vanliga" gågatan men erbjuder mycket mer trevligheter:

Restauranger. Inredningsbutiker. Antikvariat. Smycken. Caféer. Kläder. 2nd hand. Blommor. Brudklänningar. Glass. Barnkläder. Skor. Frisör. Svenska MaxJenny. Wellness. Träleksaker. Kiosk.

Mina favoriter är Liebe och Helbak & Scherning. På Liebe har jag spanat på ett fat i flera år. Snart dags att köpa det tror jag. I Helbak & Schernings butik kan jag gå in och bara njuta, men idag handlade jag där också. Det man inte får i födelsedagspresent får man köpa själv. Jag lyckades även komma över en fin utgåva av Den afrikanske farm på ett av antikvariaten.

Tvärgatorna upp mot Ströget har också många mysiga butiker väl värda att besöka.

Vågar du testa något nytt på din shoppingrunda i Byen?

Inga kommentarer: