söndag 19 juni 2011

Veckans bild: sommar


En av solstolarna på Ofelia beach
"Drömmer jag eller är jag vaken"

Ibland måste man nypa sig i armen efter en dag på stranden när junisommaren är som vackrast, varmast och ljuvligast och man undrar om det verkligen är sommar och inte en dröm.

Ibland måste man nypa sig i armen efter en junihelg med intensiva regnskurar när raggsockar plötsligt är ens bästa vän igen och man undrar om det verkligen är sommar och inte en mardröm.

Och ibland måste man anstränga sig för att inte använda en arkivbild som Veckans bild.
Veckans bild är en fotoutmaning startad av Jonas Tobin och Gabriel Nordblom. Kolla in deras bilder!

5 kommentarer:

Jonas Tobin sa...

Vad är det här för installation? Är det våg av vatten eller en våg för vikt de menar? :)

Anna sa...

Det är en del av Ofelia Beach http://annaibyen.blogspot.com/2011/06/ofelia-beach.html
men exakt vad det är vet jag inte. Vågen=vaken. Ledsen jag inte översatte det. Tydligt jag bott här så länge jag inte tänker på att andra (svenskar) inte förstår danska. Men kul tänka att det skulle betyda våg. Intressant!

Gabbe sa...

Konst alltså.... ibland svår att förstå sig på... :-)

Anna sa...

... annars kan man se konst som något som är öppet för tolkning. Finns inga rätta svar.

Anna sa...

Citatet är hämtat från Livet en dröm (Calderón de Barca). Andra citat på solstolarna är hämtade från Ett drömspel (Strindberg)